business
28.10.2017

Optimalizace Nákupů Google na úrovni produktu

Od lidasvitalkova

Kampaně v Nákupech Google můžeme optimalizovat mnoha způsoby. Ráda bych představila možnost úprav cen za proklik podle ID jednotlivých produktů. Mým cílem je odhalení produktů, které jsou často proklikávané, ale nenakupované, nebo naopak produktů, které mají oproti ostatním více konverzí.

Oba druhy produktů můžeme identifikovat pomocí přehledu v části Předdefinované přehledy (Dimenze) > Nákupy > Nákupy – ID položky

Předdefinované přehledy

V přehledu si můžeme upravit sloupce a řadit podle nich ID produktů. Snadno tak zjistíme, který produkt má nejvyšší náklady a zda proběhly konverze nebo ne.

Nyní je potřebné přiřadit ID konkrétnímu produktu, protože struktura skupin produktů může být různá. Můžeme mít produkty členěné na základě značky, stavu, typu produktu, kanálu, exkluzivity kanálu, vlastních štítků a ID položky.

Pokud máme např. rozdělení nejprve dle typu produktu a dále dle značky, nepoznáme na první pohled, do které skupiny ID položky patří.

K dohledání pomohou filtry v Merchant center, případně lze použít Mergado.

Filtr Merchant Center

Po zadání ID položky z AdWords do Merchant center se zobrazí konkrétní produkt, u kterého po rozkliknutí vidíme data, která jsou odesílána ve feedu. Snadno tak zjistíme potřebné začlenění do struktury.

Posledním krokem je úprava nabídky, kterou lze provést podrobnějším rozčleněním skupiny produktů na další úroveň. Pokud využijeme předešlý příklad struktury typ produktu > značka, může to být např. televize > Samsung > ID nákladného produktu a ostatní produkty.

Struktura Nákupy Google

Rychlejším, ale podle mého názoru ne tak efektivním způsobem pro členění dle ID položky může být identifikace na základě již nasbíraných dat. Pokud v přehledu skupin produktů vidíme, že televize Samsung mají 100 prokliků a ostatní značky pouze 10 prokliků, je pravděpodobné, že ve skupině Samsung bude produkt, který má více prokliků než ostatní. Tento postup má ale nevýhodu v tom, že jiná skupina může mít 30 prokliků, nebude „vyčnívat“ od ostatních, přitom všech 30 prokliků bude patřit k jednomu produktu.

Pokud máte nápad, jak celý postup zefektivnit, případně jiný způsob, jak s kampaněmi pracujete, budu moc ráda za přidání tipů 🙂

Další články

Jak hromadně získat data o hledanosti slov ze Zbož... Nedávno jsem řešila úkol, kdy jsem měla zjistit, jak často se hledají určitá klíčová slova na Zboží.cz. Jako ideální možnost se jevily statistiky, kte...
Jak nově funguje bidding na Zboží po přidání kateg... V srpnu oznámilo Zboží na svém blogu nový vzhled kategorií, v září byla zveřejněna informace o nových statistikách zohledňujících zobrazení produktu v...
Co je bidding Bidding je zvyšování nabídky za účelem získání lepší pozice než má konkurent. Často se vyskytuje ve spojitosti s placenou reklamou - PPC a inzercí na ...
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail