Close

Co je párování produktů na srovnávačích zboží

Párováním (popř. spárováním) produktů je myšleno přiřazení produktu k již vzniklé produktové kartě. Produktová karta představuje stránku, kde jsou informace o produktu a všechny firmy, které daný produkt nabízejí a podařilo se jim ho napárovat/spárovat k této produktové kartě. Principem srovnávačů zboží je možnost porovnat si firmy, které nabízejí stejný produkt z hlediska ceny, dostupnosti, ceny za dopravu a recenzí. Párování produktů probíhá v porovnání jednotlivých srovnávačů mírně odlišně.

Párování produktů na Heurece

Na Heurece je možné párovat produkty pouze v placeném režimu. Nejdůležitějšími proměnnými pro spárování je CATEGORYTEXT a PRODUCTNAME. CATEGORYTEXT lze určit dle stromu kategorií, který má Heureka zveřejněný na této stránce. Pokud byste se nemohli v XML souboru zorientovat, dá se kategorie určit podle drobečkové navigace přímo na Heurece. Např. kategorie pro tašku by dle obrázku byla Oblečení a móda | Módní doplňky | Tašky a aktovky

Categorytext Heureka

Pro PRODUCTNAME má Heureka přesně určená pravidla společná dle kategorií na této stránce. Obecným pravidlem je, že PRODUCTNAME musí obsahovat výrobce, produktový kód a další atributy varianty, pro přesné určení produktu.

Ukázka produktové karty:

Produktová karta Heureka

Počet spárovaných produktů lze zjistit v administraci Heureky v záložce Přehled spárovanosti:

Přehled spárovanosti Heureka

Párování produktů na Zboží

Zboží má pouze placený režim. Párování produktů je zde nazýváno párování položek. Jedná se ale o stejný princip, jak bylo zmíněno výše. Zboží klade důraz na EAN (jedinečný kód produktu) a název produktu.

Mohou nastat dvě situace:

  • produkt má EAN kód, pak stačí 40% shoda mezi názvem produktu a již vzniklé produktové karty,
  • produkt nemá EAN kód, pak je nutná min. 90% shoda mezi názvem produktu a produktové karty.

Zboží dává v administraci k dispozici párovací nástroj, díky kterému lze napárovat některé produkty přímo kliknutím na tlačítko „Napárovat“ u zvolené produktové karty.

Párování Zboží

Ukázka produktové karty na Zboží:

Produktová karta Zboží

Další články

Co je bidding Bidding je zvyšování nabídky za účelem získání lepší pozice než má konkurent. Často se vyskytuje ve spojitosti s placenou reklamou - PPC a inzercí na ...
Jak nově funguje bidding na Zboží po přidání kateg... V srpnu oznámilo Zboží na svém blogu nový vzhled kategorií, v září byla zveřejněna informace o nových statistikách zohledňujících zobrazení produktu v...
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

5 Comments on “Co je párování produktů na srovnávačích zboží

Markéta
2.10.2016 na 17:51

Skvělý článek! Doufám, že přibudou další a bude z toho seriál a srovnávačích! 🙂

Odpovědět
Petra
7.10.2016 na 13:10

A co když nemám ve Zboží záložku Párování? Respektive – proč ji tam nemám?

Odpovědět
lidanavratilova
7.10.2016 na 13:24

Napište na podporu Zboží.cz (email: zbozi@firma.seznam.cz) prosbu o přidání párovacího nástroje do záložek.

Odpovědět
Petra
7.10.2016 na 13:24

Díky, už jsem jim napsala.

Odpovědět
lidanavratilova
7.10.2016 na 13:25

Rádo se stalo.

Odpovědět

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

„Mějte dobrou náladu. Dobrá nálada vaše problémy sice nevyřeší, ale naštve tolik lidí kolem, že stojí za to si ji užít.“ Jan Werich