Close

Co je bidding

Bidding je zvyšování nabídky za účelem získání lepší pozice než má konkurent. Často se vyskytuje ve spojitosti s placenou reklamou – PPC a inzercí na srovnávačích zboží.

Často je zaměňováno slovo bidding a biding. Odlišnost je skryta v původu slov.

  • Bidding je odvozeno od slova bid, což znamená nabídka.
  • Biding vzniklo ze slova bide, v češtině vyčkávat.

Významově se tedy tyto dvě slova velmi liší, přestože vizuálně jen jedním písmenem.

V PPC je cílem biddingu dosáhnout vyššího umístění reklamy v SERPU (výsledcích vyhledávání), protože na vyšších pozicích je větší proklikovost a také míra konverze.

SERP pozice 1

Celý systém funguje na principu aukce. Platí se pouze cena nezbytně nutná k překonání konkurenční nabídky, která je nejblíže mé nabídce, ale je nižší. Cena za proklik není jediným parametrem, který je srovnáván při řazení reklam. O výsledné pozici rozhoduje hodnocení reklamy. Princip aukce v Adwords je pěkně vysvětlen v nápovědě.

Ve srovnávačích zboží se bidding vztahuje k pozicím v rámci produktových karet (Heureka, Zboží) a umístění ve výsledcích vyhledávání (Zboží). Nabídky se mohou vztahovat ke kategoriím nebo jednotlivým produktům.

Na Heurece vstupuje do vzorce, který rozhoduje o konečném umístění eshopu v doporučených obchodech (oranžovém boxu), také dostupnost produktu, hodnocení eshopu a cena produktu.

doporučené obchody Heureka

Navíc jsou u Heureky stanoveny minimální ceny za proklik dle kategorií (ceník Heureky).

Další články

Jak nově funguje bidding na Zboží po přidání kateg... V srpnu oznámilo Zboží na svém blogu nový vzhled kategorií, v září byla zveřejněna informace o nových statistikách zohledňujících zobrazení produktu v...
Co je párování produktů na srovnávačích zboží... Párováním (popř. spárováním) produktů je myšleno přiřazení produktu k již vzniklé produktové kartě. Produktová karta představuje stránku, kde jsou inf...
Jak se zviditelnit na Heurece Krátké shrnutí možností, které lze využít pro vyniknutí mezi konkurenty na TOP pozicích. Předpokladem pro odlišení se na produktové kartě je mít produ...
Audit srovnávačů zboží – checklist 16. 5. 2019  jsem přednášela na konferenci Probidding, kde jsem se zabývala nejčastějšími chybami v účtech. Mimo jiné jsem dala k dispozici checklist,...
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

„Proti hluposti se bojovat musí, ale vyhrát se nedá!“ Jan Werich